Nattliga beslut

  2012-01-26 / 02:45:49 / / Vardagsjournalistik /
Är vi fiender för vårt egna förnuft? Är vi fångar i en värld där ingenting duger? Duger du, får du inte duga. Duger du inte, ska du duga. Du får inte vara nöjd. Men du får inte heller vara missnöjd. Vad är det för värld vi lever i? Jag har bestämt mig. Det funkar inte alltid med nystart. Det funkar inte alltid med ett mål, en plan. Men jag har bestämt mig. Även om det, i min familj, betyder tabu, misslyckande, storhetsvansinne. Någongång i livet är det dags att göra någonting för en själv. Någongång i livet är det dags att investera i sig själv. Det blir mitt dyraste köp hittils, en utmaning. Både för ekonomin, och också för mig själv, samt mina nära och kära. Den värld jag lever i. Men jag har bestämt mig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious