En ny livsutmaning

  2012-01-20 / 12:34:52 / / Vardagsjournalistik /
Jag tänker tillbaka. På när allt var nytt. När upplevelsen var som första gången. Jag tänker tillbaka på när det kändes meningsfullt. Jag vill uppleva nytt igen. Jag blir uttråkad när samma rutiner hela tiden tar upp min tid. Jag vill ha ett nytt jobb, där jag får lära mig nya rutiner. Träffa nya människor. Inte för att jag inte gillar mitt nuvarande jobb. Jag älskar det. Men jag klarar bara inte av att vara fast i samma mönster. Jag behöver nytt i vardagen. Jag vill ha spänning. Jag vill känna pirret i kroppen när något nytt håller på att hända, jag vill känna hur det bubblar inom mig. Jag vill kolla mobilen flera gånger per minut, i hopp om att ett sms skickats. Jag vill känna en kram, som blir längre än den hade behövt. Jag vill ha en ny utmaning att arbeta med. I livet. En ny livsutmaning som kan få mig att älska vardagen. Och jag tror jag vet vad den utmaningen är.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious