Att inte kunna vakna?

  2012-01-13 / 13:51:05 / / Vardagsjournalistik /
Min säng är för skön. Den är verkligen alldeles för skön för mitt eget bästa. Idag skulle jag gå upp i rimlig tid. Satte klockan på sju. Var någorlunda pigg. Men ändrade om til åtta för att mysa lite extra. Vid åtta, när klockan ringer, var jag klarvaken. Men rummet kändes kallt och sängen så skön som den alltid är.. så låg kvar ett tag. Bara ett litet tag, tänkte jag. Vaknar vid tolv. Somnar om. Och går upp halv ett. Gott folk, min säng förstör mitt liv. Även om det är mitt bästa köp genom tiderna, så förstör den mina lediga dagar. Behöver jag inte gå upp, går jag inte upp. Det försätter min dygnsrytm i obalans, och hela jag blir förvriden.
Men en positiv sak är iallafall att jag äntligen hittat ett kaffe jag tycker är gott! Hemma finns både en kaffemaskin (caféminiatyr) och en presso. Men själva kaffet smakar bara illa var man än gör det. Men igår köpte jag ett nytt. Någonting från Zoega.. och I can tell you - så här ska kaffe smaka! Inne på min tredje kopp nu. Mmmhmmmmh!
Min säng står vid fönstret, och igår hade jag inte dragit ner rullgardinen helt. Så ljuset flödade in på mitt vita täcke. Även fast det var en ljuspringa som störde kunde jag inte hålla mig vaken. Ett riktigt jävla I-landsproblem.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious